Kde hľadať podnikateľské nápady? Skúste SCAMPER - 2. časť
Chcete podnikať, no prísť na trh s novou myšlienkou nie je pre vás zrovna jednoduché. Nič vás nenapadá. Máte pocit, že vás fantázia a tvorivosť opustili. Ak je toto váš prípad, skúste využiť SCAMPER.
Čo je to? Nejde o nič nové, ani o nič, čo by som vymyslela ja. Ide len o to, že sa na veci okolo vás začnete pozerať inak. Nedávno som publikovala pár inšpirácií pre tých, ktorí chcú podnikať, no nevedia, kde vziať nápady. Keď sa môjmu pohľadu naskytol tento spôsob “generovania” myšlienok, nedalo mi to, aby som ho nepriblížila tým, ktorí ešte oň “nezakopli”. Javí sa mi ako vhodné doplnenie tejto témy. Názov myšlienkového nástroja SCAMPER tvoria začiatočné písmená slov, ktoré zároveň vystihujú jeho podstatu: S – Substitute (Nahraď) C – Combine (Skombinuj) A – Adapt (Uprav) M – Modify (Zmeň) P – Put to other use (Vyskúšaj inak) E – Eliminate (Odstráň) R – Rearrange/Reverse (Otoč) Nástroj dokáže pomáhať tvoriť myšlieny pre nové produkty alebo služby tým, že vás núti uvažovať nad tým, ako by sa dali zlepšiť tie už existujúce. O autoroch Za touto technikou stoja predovšetkým dve osoby: Alex Osborn – autor tvorivej techniky “brainstorming” a Bob Eberle – autor kníh na podporu detskej kreativity. Ako ho používať?
Ak už máte výrobok alebo službu, nechajte sa inšpirovať nasledovnými inšpiratívnymi “nápovedami”: |
S – Substitute (Nahraď)
C – Combine (Skombinuj)
A – Adapt (Uprav)
M – Modify (Zmeň)
P – Put to other use (Vyskúšaj inak)
E – Eliminate (Odstráň)
R –Reverse (Otoč)
Prečítajte si tiež: Kde hľadať nápady - časť 1 Inšpirované portálmi www.mindtools.com a www.brainstrming.co.uk. |