Kde hľadať podnikateľské nápady ?

Tak, aká je vaša podnikateľská myšlienka? Existuje veľa spôsobov ako “vygenerovať” myšlienky – internet je plný nápadov k tejto téme a tiež je veľa kníh napísaných o tomto predmete. Uvádzame jeden inšpiratívny a jednoduchý spôsob ako získať / dostať podnikateľský nápad:


Ak ešte nemáte podnikateľský nápad, no túžite po slobodnom pracovnom živote, ponúkame vám pár tipov, kde podnikateľské inšpirácie hľadať:


Prineste niečo nové na trh (vlastná originálna myšlienka)


Kúpte si myšlienku - existuje mnoho spôsobov ako môžete pracovať pre seba a pritom neprísť s novou myšlienkou pre nový výrobok alebo službu:

frančíza – v tomto prípade potrebujete úvodnú peňažnú investíciu na zakúpenie frančízy, prostredníctvom ktorej získate uznávanú značku, pripravených zákazníkov a priebežnú podporu napríklad vo forme tréningov a školení (http://www.sfa.sk)


priamy predaj – nemá z minulosti dobrú reputáciu, no existujú naozaj dobré produkty, ktoré v prípade niektorých ľudí naozaj fungujú (http://www.zpp.sk)


Požičajte si myšlienku, ktorá funguje niekde inde (v inom meste, v inej krajine) a pustite sa do nej na “svojom” tru


Robte niečo, čo už existuje, ale lepšie (lepšia cena, kvalita, efektívnejšie, …)


Buďte nezávislý/á – využite vaše existujúce zručnosti a znalosti prostredníctvom práce ako freelancer, resp. na voľnej nohe, prípadne ako externý konzultant alebo vo forme privátnej praxe alebo povolania s osobitným povolením. Mnohé odvetvia majú svoje asociácie, ktoré vám poradia. Je tiež užitočné poradiť sa s niekým, kto takýmto spôsobom už pracuje. Nepodceňte však čas potrebný na marketing vášho podnikania a kompletnú administratívu, ako napr. vedenie záznamov, fakturácia, účtovníctvo, daňové priznania.


Právne formy:

  • živnosť alebo SZČO,

  • združenie alebo partnerstvo,

  • povolanie s osobitným povolením,

  • spoločnosť s ručením obmedzeným

Kto sú a čo robia Sociálni inovátori

Video Web Sociálni inovátori ako jediná organziácia na Slovensku prepájaja financujúce strany (predovšetkým etické banky a investorov) s riešiteľmi prospešnými pre našu spoločnosť. Spájajú sociáln

Čo je to Pitch alebo​ ako rýchlo zaujať investora?

Definícií je zopár, no v skratke si po týmto pojmom možno predstaviť krátku reč / prezentáciu, ktorou chcete niekoho o niečom presvedčiť. Najčastejšie sa s ňou možete stretnúť v situácii, keď majiteli